Recenze na Airhead

1. června 2008 v 8:46 | Susannah |  1. díl: Airhead
Na oficiálních stránkách Meg se objevily i recenze na jednu z jejích nejnovějších knih...
Četla jsem i reakce čtenářek píšících na fórum a pomalu se sama začínám přiklánět k názoru, že tahle knížka bude skvělá. Nikde na internetu pořádně nenajdete o čem je, ale dohadovat se může člověk dost dobře. Nejlepší je, že všechny ty dohady, které mám já, mě nutí chtít si tu knihu koupit.
Ještě uvidím, ale vypadá to dobře.
P.S.: Právě jsem to přeložila, nakonec jsem hádala dobře, o čem ta knížka vlastně bude. Po přeložení těchto recenzí už to vím jistě.

________

Oficiální recenze...

KIRKUS (kirkusreviews.com - online recenze)
Narozdíl od své zasněné sestry, Em Watts(ová) stojí nohama na zemi - není zrovna nadšená tím, že jde na slavnosní otevření Obchodního domu Stark plného slavných, hlavně proto, že její nejlepší přítel a tajná láska, Christopher, nemůže přestat slintat nad mladou senzací modelingu a tváří Starku, Nikki Howard(ovou). Zrovna, když se Em diví, jak dokáže Nikki tak uchvátit lidi, přetrpí nehodu, po které ji pošlou do Manhattanské nemocnice se smrtelnými zraněními, které důvěrně spojí obě dívky navždy- (tenhle řádek byl vymazán, protože to byl spoiler). Tento podivný vztah s Nikki donutí Em, samozvanou feministku, přehodnotit své pohledy na svět a pomalu akceptovat Nikki jako něco víc než blbce.
Po rychlém průběhu nehody a jejích následcích, děj se výrazně zpomalí , následuje mnoho zajímavých problémů, které se vyřeší až v dalším dílu, je kladen důraz na ohavné společenské aktivity. I když je to všechno trochu přemrštěné, text oplývá odkazy na současnou pop kulturu a duchaplná Em udržuje čtení jak zábavné, tak uzemněné.
ooOoo
Publishers Weekly ( - mezinárodní informace o knihách, jejich prodeji, recenzích a bestsellerech)
Cabot(ová) (autorka známých Deníků Princezny)předkládá všechny dějové přísady, které všichni její fanoušci znají, spolu s láskou, humorem, autentickým rozhovorem puberťáků i s fantastickou zápletkou. Právě zápletka vyvolává hlavní pochybnosti, ale ochotní čtenáři si to zamilují.
Emerson Watts(ová), 16, má ráda život v blízkosti New Yorské čtvrti SoHo, ale nedokáže snášet většinu studentů své vlastní střední školy. Ona a její nejlepší přítel (a tajná láska), Christopher, utíkají před jejich vyděděnectvím hraním online videoher. Ale Emersin uhlazený život se roztříští její návštěvou na otevření nového obchodního domu Stark a přetrpěním příšerné nehody. O měsíc později se probouzí v nemocnici v těle někoho jiného a ne jen tak někoho, probouzí se totiž v těle zbožňované mladé modelky Nikki Howard(ové). Cabot(ová) dokázala postavu Emerson vylíčit opravdu skvěle. Em je holka, která nesnáší školu, ale nevyrůstá v někoho mrzutého, protože autorka jasně ukazuje její sarkastické vtipy na to, že nezapadá mezi své okolí. Ale když už je Nikki Howard(ovou), musí přehodnotit své postoje na společensky přijatelnou úroveň. Čistá zábava, tohoto prvního dílu série, zanechá čtenáře toužící po dalším dílu. Kniha je určená pro čtenáře starší 12 let.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.