Recenze na "Runaway": The Compulsive Reader

Každopádně myslím, že ty spoilery na Runaway nejsou tak škodlivé, ale jo, ok, říkají dost o formě děje, i když žádná závažná fakta.
Označení spoilerů na Being Nikki má jinou barvu než zbytek textu.
:)

oOo
Dnešek je dnem vydání Runaway, závěrečné knihy Airhead série od jako vždy fantastické Meg Cabot!
;)
Em Watts je sice pořád nucena být Nikki Howard, ale přibližuje se k objevení pravého důvodu transplantace jejího mozku do Nikkiina těla... protože >> pravá Nikki je naživu a ví vše <<. Jediný problém je, že tak trochu nechce nic říct, dokud nedostane zpet to, co chce - své vlastní tělo. Pokud se jim má podařit objevit ten důvod i >> bez Nikki <<, potřebuje Em Christopherovu pomoc, ale Christopher bohužel není Em v současné době dvakrát nadšený. Když po ní chce každý tolik a její něco-jako-přítel ji nenávidí, je vážně tak zvláštní, že chce Em utéct?
Runaway, závěr trilogie Airhead, je svižné a chytré čtení, které skončí až příliš rychle! Kniha začíná jen několik dní po napětí plném závěru Being Nikki a hned se ponoří do akce se všemi potížemi okolo Brandonova rychlého odklizení Em a Howard(ových) do jeho domu na pláži. >> Brzo jsou zachráněni, ale hned po návratu do New Yorku je jasné, že tam nejsou v bezpečí. Lulu a Gabriel Luna se ke skupince rychle připojí a Em s Christopherem se mezitím pokoušejí dostat na kloub celé záhady - sérií akčních scén spojených se spoustou rychlého uvažování, počítačového hackování a milostným napětím. <<
Mezitím se toho děje spoustu s ohromnou skupinou vedlejších postav - >> lidé se dávají dohromady, rozcházejí a zase udobřují <<. >> Nikki, která se během převážné části celé série zdá příšerně domýšlivá a povrchní <<, se dočká svého vylepšení a výpravy za pomstou, což ji dělá daleko věrohodnější a bezohlednější. Em si láme hlavu s vlastními záležitostmi ohledně svojí matky a toho jak Em a její sestru naučila vnímat krásu, což dodává zápletce trochu víc hloubky.
Cabot podsouvá čtenářům v knize náznaky Starkových zákeřných plánů, které se můžou některým zdát předvídatelné, ale v momentě odhalení (včetně pravého důvodu transplantace mozku Em) nejsou o nic méně překvapivé nebo napínavé. Ale i po velkém odhalení musí Em pracovat rychle, aby se ji podařilo Stark přechytračit a zařídit, aby bylo učiněno spravedlnosti za dost. Kniha kulminuje ve >> velmi uspokojující konfrontaci, na kterou četnáři čekali už od Airhead <<. Ve stylu své značky, Cabot znovu dokazuje, že být chytrou a zároveň oblečenou v poslední módě se nemusí vždy navzájem vylučovat, a že když je člověk sám sebou, ať je to jakkoli těžké, nakonec z toho vytěží nejvíc.
Komentář k obálce: Myslím, že postoj modelky vypadá trochu divně, ale opravdu se mi líbí, že hraje útěk. Obálky série Airhead mi vždy připadaly parádní a líbí se mi, že byla na všechny obálky použita jedna modelka. Vážně parádní obálka!
ARC (= advanced reader copy) jsem dostala od nakladatelství.
thecompulsivereader.com

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.