Recenze na knihu "A Little Scandal"

29. května 2010 v 16:35 | Susannah |  Kniha ALS
Tuhle recenzi jsem našla už před nějakou dobou, ale kvůli jejím místy delším souvětím a hraním si se slovíčky se mi do ní upřímně nechtělo. Dneska ráno nějak ano.
Na tuhle knížku bych byla celkem zvědavá, ačkoli ji tahle recenze zrovna nevyzdvihuje.
:)

oOo
Spisovatelka Patricia Cabot přirozeně stvořila knihu podobnou svým předešlým divokým románům jako Portrait of My Heart a můj oblíbený Where Roses Grow Wild. Což samozřejmě znamená, že humor, někdy ztřeštěný, ale vždy zběsilý, mě válcuje s jemností splašeného stáda slonů. Zábavný? To si pište. Bohužel autorka stále nezvládá udržet hranici mezi zběsilou komičností a přesvědčivým vývojem vztahu. Po smíchu zůstává i trocha něčeho jiného.
Zápletka spadá do problematiky Klišé policie. Kate Mayhew, "ne zrovna kráska, která je na ocet, atd atd", má Tajnou Minulost - skandál, pokud chcete. (Nebojte, nejde o nic jako Bacchanalianskou orgii uprostřed noci, bohužel). Takže co udělá typická stará panna? Stane se gardedámou dcery toho nejelegantnějšího a nejkrásnějšího maníka, markýze, ve městě. Pffffft. Už dokážu předvídat, co se stane dál.
Zmínila jsem se, že onen markýz, Burke Thaherne, přistihl svou ženušku v ajajaj situaci s milencem a teď je neústupně rozhodnutý sám se nikdy do žádné další lásky nezaplést? Jo, ajajaj.
Ale i přes to. Vtip se žene kupředu silou přílivové vlny. Burkey vyhazuje lidi z oken, Katie se sžírá a snaží se Burkeyho odmítnout, Burkey vyhodí z okna trochu víc lidí, dcera Isabel dostane záchvat zuřivosti a pak pokačujeme rovnou do ajajaj záležitostí mezi Katie a Burkeym.
Víte, co je na A Little Scandal fascinujícího? Pod celou tou nadýchanou Chci Být Hvězdou V Mr. Beanovi fasádou Katie a Burkeyho se ukrývají psychopati čekající na vypuštení. Ale no tak, muž, který pořád hází lidmi, prostě musí mít nějaké temné démony, kteří se dříve, nebo taky později, utrhnout ze řetězu. A Katie se svou ohnivou temperamentností a rukama, které jednou fackují a jednou tase škrábou, je perfektní Mata Hari (pozn. nizozemská tanečnice popravena Francouzi jako německá špionka za 1. světové války). Když se nad tím zamyslíte, většina z dosavadních knih Patricie Cabot mají pod svým šťastným zevnějškem tyhle číhající temné prvky, nebo ne?
Je jenom politováníhodné, že ačkoli jsou v tomto příběhu nějaké zárodky vášně a dramatických emocí, většinou se stane, že tuctový humor je dobrý akorát tak v první chvíli. Možná by se měli Burkey a Katie dívat na víc filmů od Tarantina, nebo tak.
oOo
mrsgiggles.com

2 lidé ohodnotili tento článek.